09108662191 - 09101850061 - 09101850071 - 02166901568 - 02166912284

09108662191 - 09101850061 - 09101850071 - 02166901568 - 02166912284

استحمام بیمار در منزل

استحمام بیمار در منزل

حمام کردن بیمار کار آسانی نیست زیرا برخی از بیماران از نظر جسمانی نیز توانایی لازم برای انجام کارهای خود را ندارند. از طرفی طولانی شدن مدت زمان استحمام باعث بروز بیماری های مختلفی در بیماران می شود. استحمام بیمار در منزل اگر به درستی صورت گیرد بیماری های پوستی و عفونت را از بدن آن ها خارج می کند. حتی برخی از بیماران از حمام کردن اجتناب می کنند و باید با استفاده از ترفندهای مختلف آن ها را راضی به استحمام کرد. شرکت پرستاری تیک شهر در ادامه این مقاله راه های مناسب حمام کردن بیمار در خانه را توضیح داده است. با ما همراه باشید.

لطفا جهت ارسال پرستار استحمام سالمند در منزل و اطلاع از تعرفه های دریافتی شرکت ها تماس بگیرید

شماره تماس کارشناسان شرکت:

09101850071

09101850061

پشتیبانی:

09120267980 

02166912284

نحوه استحمام بیمار در منزل

برای استحمام بیمار در منزل باید به وضعیت بیمار توجه داشته باشید. حمام کردن بیماران کار ساده ای نیست و نباید آن را پشت گوش انداخت. طولانی شدن مدت مان استحمام بیماران عفونت و آلودگی را در بدن آن ها پخش کرده و باعث ابتلا به بیماری های بیشتری می شود. برخی از بیماران درشرایطی هستند که نفوذ آب و رطوبت به بدنشان بیماری را تشدید کند. در نتیجه باید پیش از اقدام به حمام کردن بیمار ابتدا با پزشک مشورت کنید تا خطری سلامتی آن ها را تهدید نکند. در صورتی که ورود رطوبت به بدن مشکلی نداشته باشد، حمام کردن بیمار باعث شادابی و شادی آن ها خواهد شد و به بهبود بیمار کمک می کند.

استحمام بیمار در منزل در تهران

خوشبختانه آب لوله کشی های تهران تمیز و عاری از میکروب و باکتری می باشد. به همین منظور شما می توانید حتی هر روز نیز بیمار خود را استحمام کنید. ولی برای این که سلامتی سریع تری را به آن ها هدیه دهید باید از اصول این کار مطلع شوید. لازم به ذکر است که تا جای ممکن از شوینده های بدون رایجه استفاده کنید تا عوارضی را به دنبال نداشته باشد. شرکت پرستاری تیک شهر می تواند بهترین نیروهای خود را برای استحمام بیمار در منزل اعزام کند.

استحمام بیمار در منزل
استحمام بیمار در منزل

استحمام بیمار در تخت

برخی از بیماران از طریق دستگاه حیات دارند و در صورت جدا شدن دستگاه ها سلامتیشان به خطر می افتد. از طرفی عدم استحمام نیز آن ها را به بیماری هایی همچون زخم بستر و بیماری های عفونی دچار می کند. برای تمیز کردن بیمار در تخت می توانید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. برای این کار یک ظرف آب در کنار خود قرار داده و دستمال را در ظرف آب فرو ببرید و بر روی بدن بیمار بکشید. البته این کار باید توسط پرستار در منزل صورت بگیرد.  سپس دستمال را مجدد در آب فرو برده تا آلودگی های دستمال گرفته شود و مجدد این کار را انجام دهید. تا جایی این کار را ادامه دهید که بدن بیمار از هر گونه آلودگی و میکروب تمیز گردد.

بهترین روش استحمام بیمار

برای استحمام سالمند در منزل در حال حاضر ابزارهای مدرن و پیشرفته ای به بازار عرضه شده است که کار استحمام را راحت تر می کند. به عنوان مثال تخت هایی در بازار وجود دارد که بدون نیاز به ترک تخت می توان بیمار را استحمام کرد. ولی اگر هیچ ابزار و تجهیزاتی برای حمام کردن بیمار ندارید می توانید به صورت دستی و به روش سنتی این کار را انجام دهید. برای این کار به ابزارهای ساده همچون لیف، صابون، مواد شوینده و مواردی از این قبیل نیاز است. شما می توانید از طریق شماره های مندرج در سایت بهترین پرستاران را برای حمام کردن بیمار در منزل اعزام کنید.

مزایای استحمام بیمار در منزل

مزایای حمام کردن بیمار تنها به بهبود روحیه و راحتی بیمار ختم نمی شود. بلکه این کار مزایای بسیار دیگری را نیز به همراه دارد که عبارت است از:

از بین بردن آلودگی و ویروس از بدن و جلوگیری از ابتلا به عفونت

افزایش سلامت قلب

کاهش درد و التهاب

تنفس راحت تر

افزایش هورمون های شادی در بدن

مراقبت های پس از استحمام بیمار در منزل

خشک کردن بدن بیمار یکی از مهم ترین اقدامات پس از استحمام بیمار به شمار می رود. همان طور که می دانید مرطوب بودن عوارضی همچون بیماری های پوستی قارچی و … را به دنبال دارد. بنابراین بلافاصله پس از استحمام بدن بیمار را خشک کنید.

استفاده از لوسیون های مناسب برای بدن خصوصا در قسمت های زخم نیز از دیگر کارهایی است که یک پرستار خوب باید انجام دهد.

در صورت نیاز به تعویض پانسمان این کار را به درستی انجام دهید.

چه درجه حرارت آب برای استحمام بیمار مناسب است؟

با توجه به این که سیستم بدنی بیمار در ضعیف ترین حالت قرار دارد، سرد بودن محیط می تواند باعث بروز بیماری دیگری شود. بنابراین پیش از ورود بیمار به حمام آب را باز کنید تا بخار آب فضا را گرم کند. مناسب ترین درجه حرارت برای استحمام بیمار در منزل به شرایط جسمانی آن بستگی دارد. توجه داشته باشید که بخار آب برای بیماران مبتلا به بیماری های ریوی مشکل در تنفس را ایجاد می کند. بنابراین باید با پزشک بیمار برای این کار مشورت کنید.

شستن سر بیمار در تخت

حمام کردن بیمار برای بیمارانی که مشکل در تحرک دارند چالشی بزرگ است. همان طور که در بالا اشاره کردیم برای تمیز کردن بدن این بیماران می توانید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. ولی برای شستن سر بیماران تخت را کامل خوابانده و یک تشت زیر سر آن ها قرار دهید. در این صورت می توانید موهای بیمار را نیز تمیز نمایید.

استحمام بیمار در منزل با تیک شهر

تخصص و تجربه پرستاران تیک شهر کار استحمام بیمار در منزل را برای شما عزیزان راحت کرده است. این پرستاران به خوبی با اصول نظافت و شستشوی بیمار آشنایی دارند و سلامت آن ها را تضمین می کنند. اگر شما نیز برای استحمام و یا نگهداری از بیماران خود به دنبال پرستاران حرفه ای هستید با تیک شهر تماس بگیرید تا بهترین نیروها را اعزام کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جهت ارسال پرستار و مراقبت از سالمند در منزل و اطلاع از تعرفه های دریافتی شرکت ها تماس بگیرید

شماره تماس کارشناسان

شماره تماس پشتیبانی

اگر شرایط تماس گرفتن ندارید، می توانید با ارسال فرم خدمات مورد نیاز را دریافت کنید.

پیمایش به بالا